Rol van de animatrices, demonstratrices en leraren
Animatrices
Nieuwe leden (of oude) helpen, indien nodig, bij de uitvoering van hun compositie.
voorbereiding van het plantaardig materiaal
verschillende fixaties
aanvang compositie
Het bijstaan van de demonstratrice of de leraar tijdens hun prestaties.
Nieuw item en niet het minst, mogelijkheid tot het organiseren van workshops in hun afdeling of andere, deze zijn altijd creatief en constructief. Tijdens deze workshops, is de aanwezigheid van een leraar ten zeerste gewenst. Indien er GEEN LERAAR aanwezig is in een afdeling, kan de animatrice op voorhand haar project voorstellen aan een leraar om dan na goedkeuring van deze een atelier te realiseren, maar zonder de composities te corrigeren.
Demonstratrices
Realiseren ongeveer 6 à 8 composities op een eigen gekozen thema en stellen deze voor aan de afgevaardigden.
De leden voeren nadien op basis van deze composities hun eigen werk.
De demonstratrices mogen de dames adviseren, begeleiden in de samenstelling en realisatie van hun compositie.
Hebben niet de bevoegdheid om op een strikte wijze een traditionele of een moderne compositie te CORRIGEREN.
Leraren
Geven basiscursussen traditioneel of modern in functie van hun bevoegdheid als professor traditioneel of modern.
Realiseren meer uitgebreide ateliers in een gekozen stijl.
Voeren eventuele demonstraties uit.
De kandidaten Animatrices, Demonstratrices en Leraren voorbereiden voor de nationale test.
Verantwoordelijkheid van de jury
Vorming van de animatrices en de leraren.
Organisatie van de tests animatrices, démonstratrices en leraren.
Thema’s en reglementering met betrekking tot wedstrijden.
Jureren van nationale en internationale wedstrijden zowel in België als in het buitenland.
Organisatie van ateliers met een buitenlandse professor op nationaal niveau.
Organisatie en beheer van seminaries
adminRol van de animatrices, demonstratrices en leraren